Lulio

Lulio NÀUT Vapor construït a les drassanes Dudgeon de Londres, l’any 1870 per encàrrec de l’Empresa Marítima a Vapor. Les seues característiques eren: eslora, 63,25 m; mànega, 8,46 m; puntal, 9,40 m; calat, 5,2 m i 635 tones de registre brut. Tenia instal·lada una màquina de vapor de dues calderes que li proporcionava una velocitat d’onze nus. La cambra principal del vaixell era adornada amb pintures de Ricardo Anckermann, realitzades per l’artista a Londres mentre es finalitzava la construcció del vaixell. El 1891 passà a ser propietat de la nova Isleña Marítima , companyia en la qual va servir les línies eivissenques. Després, es va integrar a la Compañía Trasmediterránea; fou donat de baixa el 1934. El 1913 col·laborà en les tasques de salvament del Mallorca , embarrancat a la Llosa de Santa Eulària, juntament amb el Balear i el Catalunya, desplaçats expressament des de Palma, i el Formentera i el remolcador Salinas, que acudiren des d’Eivissa. [EEiF]


Descàrregues

 Descarregar veu en format pdf

Col·laboradors


Bústia de suggeriments

L'Enciclopèdia d'Eivissa i Formentera en línia creix cada dia gràcies a la participació de gent com tu. Pots col·laborar-hi suggerint millores en la redacció d'alguna veu, afegint-hi fotografies o enviant-nos el teu comentari. Segueix el següent enllaç per deixar-nos la teua aportació: Bústia de suggeriments