Ciudad de Valencia

Ciudad de Valencia NÀUT
1. Vaixell construït a les drassanes de la Unión Naval de Levante, a València. Varat el 18 d’octubre de 1930, va ser lliurat a la Compañía Trasmediterránea amb el nom d’Infante Don Gonzalo. Quan la instauració de la República li va ser canviat el nom pel de Ciudad de Valencia i va ser destinat a la línia de València a Barcelona. El juliol de 1936 era a Santa Cruz de Tenerife i va ser incautat per les autoritats aixecades i convertit en creuer auxiliar. A Cadis se li varen muntar dos canons de 105 mm, un de 120 mm, dos de 47 mm i una metralladora. A partir de 1939 va ser destinat al sector de les Balears. Del 1946 al 1948 prestà el servei de Barcelona a Gènova. Quan hi hagué la insurrecció del territori d’Ifni, va servir per a transport de tropes, però el 20 de gener de 1958, quan estava carregant material de guerra al port de Cadis, es va declarar un incendi a la bodega de tal proporció que va haver de ser remolcat fora del port i enfonsat a propòsit per tal d’apagar-lo. Reflotat altra vegada, va ser reparat i en fou millorada l’habitabilitat. El 6 de juny de 1959 va ser novament destinat a cobrir les línies del sector de les Balears, especialment de Palma a Maó i d’Eivissa a Alacant, a València i a Barcelona. A partir de l’octubre de 1975 va quedar amarrat al port de Palma a l’espera de ser donat de baixa, però el 8 de novembre d’aquell any es va declarar un altre incendi que no pogué ser extingit, tot i els esforços i mitjans emprats per apagar-lo, i el vaixell es va enfonsar i quedà escorat sobre el costat d’estribord. Una vegada reflotat, la Compañía Trasmediterránea va fer acta d’abandonament a favor de l’empresa d’assegurances. El 1977 va ser transportat al port de Vilanova i la Geltrú. Característiques: eslora, 82,23 m; mànega, 12,40 m; puntal, 7,85 m; 2.900 tones de desplaçament; dos motors de 1.120 cavalls cada un. 2 Vaixell construït a les drassanes de la Unión Naval de Levante per encàrrec de la Compañía Trasmediterránea, SA. Varat el 27 de febrer de 1982, va ser lliurat als seus propietaris el mes d’octubre de 1984. Ha prestat diferents serveis en les comunicacions d’interès estatal i, a partir de 1986, fou destinat a la línia Canàries-Cadis-Màlaga-Palma-Gènova. Actualment serveix les línies de les illes Balears i la península Ibèrica. Característiques: eslora, 138,30 m; mànega, 20,50 m; puntal, 13,70 m; 3.910 tones de desplaçament; dos motors Bazán-Man amb una potència total de 17.800 cavalls. [PVG]


Descàrregues

 Descarregar veu en format pdf

Col·laboradors


Bústia de suggeriments

L'Enciclopèdia d'Eivissa i Formentera en línia creix cada dia gràcies a la participació de gent com tu. Pots col·laborar-hi suggerint millores en la redacció d'alguna veu, afegint-hi fotografies o enviant-nos el teu comentari. Segueix el següent enllaç per deixar-nos la teua aportació: Bústia de suggeriments