Ciudad de Palma

Ciudad de Palma NÀUT
1. Vaixell construït a les drassanes de Cantiere Navale de Monfalcone (Trieste, Itàlia), per encàrrec de la Compañía Trasmediterránea. Varat el 18 de novembre de 1929 amb el nom de Príncipe Don Alfonso, va ser destinat a la línia de Barcelona a Palma. El 1931, amb la proclamació de la República, li va ser canviat el nom pel de Ciudad de Palma. El 18 de juliol de 1936 va sortir del port de Barcelona poques hores abans que aquest fos tancat. El 19 de setembre va embarcar a Palma el Tercio Mallorquín i els anomenats Los Dragones de la Muerte, sota el comandament del comte Rossi ( Bonaccorsi, Arconovaldo), i es va dirigir al port d’Eivissa. El viatge el va fer, juntament amb el Mallorca, de nits i pintat de negre. El mes de novembre va anar al port italià de Spezia, on se li varen muntar dos canons de 120 mm i dos de 76 mm i va ser destinat al Cantàbric, on va navegar com a guardacostes. Després va ser convertit en vaixell hospital, amb una capacitat de 500 places i amb un quiròfan. En aquest servei va romandre fins a l’acabament de la guerra i va transportar un total de 20.667 ferits de guerra i 7.640 malalts. Una vegada acabada la guerra, va ser reformat i destinat a la línia Barcelona-Cadis-Canàries i, esporàdicament, a la de Barcelona-Palma. El 1948 va fer un viatge a Nova York per embarcar un grup d’estudiants nord-americans. Després d’això va cobrir diverses línies des de Barcelona i des de Sevilla a Canàries. En els primers anys de la dècada dels seixanta va tornar a les Balears, on va cobrir les línies de Barcelona a Maó i d’Eivissa a València, a Alacant i a Barcelona. El 1967 va ser donat de baixa i el 1968 fou venut en pública subhasta. Característiques: eslora, 100,85 m; mànega, 14,88 m; puntal, 8,50 m; 5.550 tones de desplaçament; dos motors Burmeinster Wein amb un total de 5.200 cavalls. 2 Vaixell construït a les drassanes de la Unión Naval de Levante per encàrrec d’Ybarra y Cía. Varat el 10 de juny de 1976 amb el nom de Cabo San Roque, va ser destinat a la línia Gènova-Barcelona-Palma. El 1981 va ser adquirit per la Compañía Trasmediterránea juntament amb el Cabo San Sebastián. Va ser destinat a les línies interinsulars de l’arxipèlag canari, per la qual cosa se li va canviar el nom pel de Ciudad de Santa Cruz de la Palma. El 1982 és destinat al sector de les Balears amb el nom de Ciudad de Palma. El 1995 feia el servei de Barcelona a Eivissa. Característiques: eslora, 138,30 m; mànega, 20,50 m; puntal, 13,70 m; 8.700 tones de desplaçament; dos motors de 8.900 cavalls cada un. [PVG]


Descàrregues

 Descarregar veu en format pdf

Col·laboradors


Bústia de suggeriments

L'Enciclopèdia d'Eivissa i Formentera en línia creix cada dia gràcies a la participació de gent com tu. Pots col·laborar-hi suggerint millores en la redacció d'alguna veu, afegint-hi fotografies o enviant-nos el teu comentari. Segueix el següent enllaç per deixar-nos la teua aportació: Bústia de suggeriments