Ciudad de Barcelona

Ciudad de Barcelona NÀUT
1. Vaixell construït a les drassanes Cantiere Navale Triestino de Monfalcone (Trieste, Itàlia) i varat el 8 de juny de 1929 amb el nom d’Infante Don Jaime. El 1931 se li va canviar el nom pel de Ciudad de Barcelona i va ser destinat a la línia Barcelona-Canàries, amb escala a Cadis, i posteriorment a les comunicacions de Palma amb la península Ibèrica. El dia 19 de juliol de 1936 arribà al port de Barcelona procedent de Palma. Quan el capità va sentir l’intens tiroteig al moll, va fer mitja volta i va sortir altra vegada en direcció a Palma. Abans d’arribar, a l’altura de sa Dragonera, va rebre per ràdio la notícia que a Palma també havia esclatat la revolució. A continuació, va tornar a donar la volta i es va dirigir al port de Tarragona. Va participar en les operacions de transport de tropes de Barcelona a Eivissa i a la costa de llevant de Mallorca, i també en la retirada del capità Bayo . A partir d’octubre de 1936 va ser utilitzat per servir de transport de tropes a les Brigades Internacionals des de Rússia, Marsella i Alger. En un d’aquestos viatges, de Marsella a València, davant Malgrat de Mar, va rebre l’impacte de dos torpedes del submarí General Sanjurjo, la qual cosa va provocar el seu enfonsament i la mort en tres minuts de més de dues-centes persones. Característiques: eslora, 100,85 m; mànega, 14,88 m; puntal, 8,50 m; 5.550 tones de desplaçament; dos motors Burmeinster Wein de 5.200 cavalls en total.
2. Vaixell construït a València per l’empresa la Unión Naval de Levante per encàrrec de l’Empresa Nacional Elcano. Varat el 31 de maig de 1954 amb el nom de Playa de Formentor, va ser destinat a realitzar creuers de turisme des de Barcelona a Formentor, Palma i Canes, amb tornada a Barcelona. El 1955 va ser adquirit per la Compañía Trasmediterránea i destinat a la línia Palma-Barcelona. Se li va canviar el nom pel de Ciudad de Barcelona. El 1967, amb l’entrada en servei dels vaixells de la sèrie Albatros, va passar a altres línies més secundàries del mateix sector de Balears, especialment de Barcelona a Maó i de Barcelona a Eivissa, fins a l’estiu de 1980, en què va ser donat de baixa. Característiques: eslora, 102,21 m; mànega, 15,54 m; puntal, 8,50 m; 4.891 tones de desplaçament; dos motors Burmeinster amb un total de 5.300 cavalls. [PVG]


Descàrregues

 Descarregar veu en format pdf

Col·laboradors


Bústia de suggeriments

L'Enciclopèdia d'Eivissa i Formentera en línia creix cada dia gràcies a la participació de gent com tu. Pots col·laborar-hi suggerint millores en la redacció d'alguna veu, afegint-hi fotografies o enviant-nos el teu comentari. Segueix el següent enllaç per deixar-nos la teua aportació: Bústia de suggeriments