Cataluña

Cataluña NÀUT Vapor de ferro construït a Northumberland (Anglaterra) el 1880. Inscrit a la matrícula de Barcelona i propietat d’una casa comercial catalana establerta a Seta (França). El 1887 va ser adquirit per Farinera Mallorquina i destinat a cobrir una línia de càrrega Palma-Barcelona-Seta. El 1888 fou habilitat per dur passatgers i, amb motiu de l’Exposició Internacional de Barcelona, feia dos viatges setmanals des de Palma. Després va ser arrendat a una naviliera francesa per nou mesos i destinat a efectuar serveis de transport de càrrega i de passatgers entre França, Egipte, Tunísia, Turquia i Grècia. El 1893 va ser adquirit per Isleña Marítima i reformat amb la finalitat de dedicar-lo de nou al servei de passatgers. El 19 de gener de 1913, estant a Palma, va ser enviat a col·laborar en les tasques de salvament del vaixell Mallorca , propietat de la mateixa naviliera, que havia embarrancat el dia abans a la llosa de Santa Eulària . Durant la Primera Guerra Mundial va prestar servei especialment entre Eivissa, Mallorca i Alacant. En aquesta ruta va ser detengut i inspeccionat diverses vegades per vaixells de guerra contendents, així com el 1916 en un viatge a Tunísia en què anava a cercar fertilitzants, quan ja era propietat de la Compañía Trasmediterránea . El 17 de novembre de 1922 va embarrancar i es va perdre a l’illa de Sálvora, quan es dirigia a Villagarcía de Arousa. Les seues característiques eren: eslora, 76,23 m; mànega, 9,50 m; puntal, 5,58 m; 1.094 tones de desplaçament. [PVG]


Descàrregues

 Descarregar veu en format pdf

Col·laboradors


Bústia de suggeriments

L'Enciclopèdia d'Eivissa i Formentera en línia creix cada dia gràcies a la participació de gent com tu. Pots col·laborar-hi suggerint millores en la redacció d'alguna veu, afegint-hi fotografies o enviant-nos el teu comentari. Segueix el següent enllaç per deixar-nos la teua aportació: Bústia de suggeriments