Balear

Balear NÀUT Tercer vapor d’aquest nom propietat d’Isleña Marítima . Va ser adquirit el mes de novembre de 1900. Tenia el buc de ferro, la proa recta i la coberta correguda. Les seues característiques eren: 63’14 m d’eslora, 9’94 m de mànega i 4’14 m de puntal. El calat màxim era de 5’3 m. El registre brut, de 1.016 tones, i la càrrega màxima, de 830 tones. Duia una màquina de 140 cavalls, i la seua velocitat màxima era d’11 nus. Una vegada efectuades les proves oficials, va inaugurar la línia Palma-Eivissa-Alacant el dia 1 de desembre de l’any 1900, amb una freqüència d’un viatge setmanal. El dia 17 de desembre de 1900, en el tercer viatge a Eivissa, va embarrancar a la Barra , un banc d’arena a l’entrada del port. Ajudat pel vapor Lulio , se’n va sortir sense que s’hagués de lamentar cap pèrdua. Va inaugurar la línia Barcelona-Eivissa el gener de 1911. Col·laborà en les tasques de salvament del vaixell Mallorca , embarrancat a la llosa de Santa Eulària , el 18 de gener de 1913. Propietat de la companyia Trasmediterránea , va unir les illes amb la península fins que va ser desballestat al port de Maó el 1932. [PVG]


Descàrregues

 Descarregar veu en format pdf

Col·laboradors


Bústia de suggeriments

L'Enciclopèdia d'Eivissa i Formentera en línia creix cada dia gràcies a la participació de gent com tu. Pots col·laborar-hi suggerint millores en la redacció d'alguna veu, afegint-hi fotografies o enviant-nos el teu comentari. Segueix el següent enllaç per deixar-nos la teua aportació: Bústia de suggeriments